Polska firma ma obowiązek rejestracji do VAT w Niemczech kiedy
prowadzi sprzedaż wysyłkową na terytorium Niemiec powyżej rocznego limitu
100.000 EUR lub w przypadku rezygnacji z niego – chodzi o sprzedaż przez
polskiego przedsiębiorcę na rzecz niemieckiego nie podatnika (np. polski sklep
internetowy sprzedaje na rzecz niemieckich konsumentów);
- Samo załatwienie numeru podatkowego odbywa się w większości przez E-mail.
- Możemy zrezygnować z limitu 100000€ i wysłać prośbę o nadanie NIP
wcześniej.
- Wysyłamy wypełnione dokumenty na adres urzędu.
Dla firm z Polski, które nie mają siedziby w Niemczech, właściwe są cztery
urzędy skarbowe (Finanzamt) w Niemczech. Urząd Skarbowy w
Oranienburgu rejestruje polskie firmy, w których nazwiska lub firma zaczynają
się na litery H-L. Urząd Skarbowy w Cottbus ma do czynienia z podatnikami na
litery M-R. Od 1 września 2017 r. Urząd Skarbowy w Hameln odpowiada za polskie
firmy na litery A-G, a od 1 czerwca 2018 r. Urząd Skarbowy w Nördlingen z
oddziałem w Donauwörth odpowiada za polskie firmy na litery S do
Z.
Zmiany w przepisach o podatku VAT w Niemczech
Ze względu na
zmiany prawa w Niemczech obowiązujące od 1 stycznia 2019 r.:
eBay może ponosić odpowiedzialność za niezapłacenie podatku VAT przez naszych
sprzedawców;
eBay będzie mieć obowiązek uzyskania od każdego sprzedawcy-firmy zaświadczenia
(Bescheinigung nach §22f UStG) , które potwierdzi rejestrację podatkową
sprzedawcy.
© 2020 makeitglobal. All rights reserved | Design by W3layouts.